Geluk in uitvoering op de Dag van de Coach 2017

Floreren was het thema van de Dag van de Coach 2017. Van Ivan Wolffers, één van de plenaire sprekers, had het net zo goed geluk mogen zijn. Maar dat was vorig jaar. Floreren ligt er dichtbij.

Floreren, zou je kunnen zeggen, is geluk in uitvoering. Wie floreert ervaart flow, en dat is een behoorlijke staat van gelukzaligheid.

ICF was erbij op 8 juni, op die Dag van de Coach. We bemanden een stand van twee. We, dat zijn Ingrid Veling en Stan Lenssen. En we hadden besloten het dit jaar eens heel anders aan te pakken.

Geen statische informatiepraatjes aan de tafel of in het gangpad. We wilden meer dynamiek, meer interactie, meer opvallen ook. Want hallo, we zijn de grootste beroepsvereniging van coaches ter wereld!

Dus gingen we erheen met een coachingsspel dat we hadden bedacht. Drie levensgrote dobbelstenen: één met aan elke zijde een coachcompetentie, één met aan elke zijde een ICF-kracht en één met aan elke zijde een coachniche. Verder slechts één spelregel voor elke deelnemer: werp de drie dobbelstenen en vertel ons wat de combinatie die je ziet jou voor boodschap geeft.

Hoe simpel kan het zijn? Het bleek een schot in de roos. We hebben waanzinnig leuke gesprekken gevoerd; er werd gediscussieerd, er werd gelachen, er werd zelfs hier en daar een emotioneel moment weggeslikt. Ik heb vaker op de Dag van de Coach gestaan, maar ik kan me niet herinneren ooit zo’n prettig onvoorwaardelijk contact te hebben gevoeld met de mensen die ik sprak.

Was dit floreren? In ieder geval vloog de Dag voorbij en hebben we ICF op een sympathieke en memorabele manier voor het voetlicht kunnen brengen.

Daarbij hoort een grote dank jullie wel aan de ICF geaccrediteerde opleidingsinstituten. Want bij een spel horen prijzen. Die zijn belangeloos door hen ter beschikking gesteld. Van interessante vakboeken tot coachingssessies, tot grote subsidies op opleidingstrajecten.

Het waren prachtige cadeaus. En ze bleken uitzonderlijk goed terecht te komen. We hebben er tien deelnemers aan ons spel meer dan blij mee kunnen maken. Geluk in uitvoering; dus toch 🙂

Stan Lenssen, PCC